Το 2ο Πειραματικό Λύκειο συμμετέχει στο πρόγραμμα drone με αντικείμενο την προώθηση του ψηφιακού γραμματισμού και την καταπολέμηση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης μεταξύ ευάλωτων ομάδων εφήβων
Το πρόγραμμα DRONE με κωδικό έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή 101132954, είναι πρόγραμμα ERASMUS+ και εντάσσεται στη δράση Partnerships for InnovaXon – Forward- Looking Projects – DigitaleducaXon (cross-sectoral), ERASMUS-EDU-2023-PI-FORWARD-LOT1. Το πρόγραμμα DRONE έχει συνολική διάρκεια τριών ετών (Ιανουάριος 2024- Δεκέμβριος 2026) και εντάσσεται στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών δράσεων για την ανάπτυξη και αξιολόγηση καινοτόμων και στοχευμένων πολιτικών για τη βελτίωση των σχολικών και εκπαιδευτικών συστημάτων. Συντονιστής και επιστημονικά υπεύθυνος του προγράμματος είναι το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Στους συμπράττοντες οργανισμούς του προγράμματος εντάσσονται οι: European School Heads AssociaXon (ESHA), SXchXng InternaXonal Parents Alliance (IPA), CMT ProopXki Ltd., Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, Eötvös Loránd University Budapest, Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, και το Πανεπιστήμιο Politecnico di Torino. Εταίρος στο πρόγραμμα είναι και το Lesya Ukrainka Volyn NaXonal University της Ουκρανίας. Προκειμένου να διασφαλιστεί η συμμετοχή των σχολικών μονάδων στο πρόγραμμα, το DRONE έχει λάβει έγκριση από την Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Αρ. Πρωτ. 79/24-4-2024).
Σκοπός, στόχοι και αναμενόμενα οφέλη του προγράμματος
Το πρόγραμμα DRONE έχει ως σκοπό την ενδυνάμωση των σχολικών μονάδων ολιστικά καθώς απευθύνεται στους σημαντικούς τους δρώντες. Η ενδυνάμωση αυτή η οποία αφορά μαθητές/-τριες, εκπαιδευτικούς, διευθυντές/-ντριες, γονείς και κηδεμόνες στοχεύει: α) στην ανάπτυξη της ψηφιακής πολιτειότητας των παραπάνω δρώντων, β) στον περιορισμό του αντίκτυπου της παραπληροφόρησης και γ) στην ενδυνάμωση των σχολικών μονάδων ως προς την πρόληψη και διαχείριση κρίσεων στο εσωτερικό τους. Η παραπάνω στόχευση λαμβάνει σημαντικά υπόψη της το ευρύτερο ψηφιακό περιβάλλον παραπληροφόρησης και εκθετικής ανάπτυξης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης. Η ενδυνάμωση αυτή θα προκύψει μέσα από τη διερεύνηση των αναγκών των παραπάνω δρώντων, η οποία στη συνέχεια θα οδηγήσει στην παραγωγή στοχευμένου εκπαιδευτικού υλικού και τη διενέργεια μεγάλης κλίμακας επιμόρφωσης (σύγχρονης και ασύγχρονης) για εκπαιδευτικούς, διευθυντές και διευθύντριες σχολικών μονάδων.